Η Ελλάδα ως ναυτική δύναμη θα πρέπει να θέτει την ατζέντα για την στρατηγική της θαλάσσιας ασφάλειας ως εγγυήτρια δύναμη.
Ο έλεγχος των θαλασσών, όμως, πρέπει να είναι το μεγάλο στοίχημα της χώρας μας. Η γεωγραφική μας θέση μας δίνει το γεωπολιτικό πλεονέκτημα όπου όλα αυτά τα χρόνια δεν το έχουμε ...
εκμεταλλευτεί.
Βασικές θαλάσσιες εμπορικοί οδοί βρίσκονται εντός του θαλάσσιου «ζωτικού» μας χώρου. Η οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια στη θάλασσα και ζήτημα μεγάλης σημασίας για το διεθνές, τοπικό και περιφερειακό εμπόριο.
Το σύστημα εμπορικών συναλλαγών βασίζεται στη θάλασσα, σε κράτη που διαθέτουν θαλάσσια σύνορα με υποδομές ώστε να γίνεται απρόσκοπτα η διανομή των ενεργειακών πόρων και των πρώτων υλών. Το 80% των αγαθών παγκοσμίως μεταφέρεται με πλοία και έτσι πρέπει να διασφαλίζεται η ροή των αγαθών στις διεθνείς αγορές.
Επίσης η εκμετάλλευση νέων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου σε θαλάσσιες περιοχές δίνουν νέα διάσταση και νέες απαιτήσεις στην θαλάσσια ασφάλεια ( ναυσιπλοΐα – τρομοκρατία - θαλάσσια ρύπανση).
Η Ε.Ε. δημιουργώντας την ομάδα εργασίας «ευρωπαϊκή στρατηγική θαλάσσιας ασφάλειας – EMSS» προσπαθεί να διασφαλίσει τα συμφέροντα της, αφού το 90% του εξωτερικού και το 40% του εσωτερικού εμπορίου της Ε.Ε. μεταφέρονται διά θαλάσσης, οπότε η ολοκληρωμένη θαλάσσια στρατηγική είναι μονόδρομος, η οποία θα πρέπει να προσδιορίσει τους βασικούς άξονες δράσης όπως ο προσδιορισμός των συμφερόντων, των θαλάσσιων απειλών και θα πρέπει να συντονίσει κοινές αρχές, κοινή πολιτική, κοινούς στόχους, κάτι που φαντάζει πολύ δύσκολο.
Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να υπερασπιστεί τον ζωτικό της χώρο, να έχει τον απόλυτο έλεγχο των θαλασσίων οδών του εμπορίου προβάλλοντας την αεροναυτική μας ισχύ να αναδείξει τα στρατηγικά πλεονεκτήματα των ελληνικών λιμανιών με τον καθοριστικό ρόλο τους στο διεθνές εμπόριο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΖΗΛΟΣ
Βουλευτής Α΄ Πειραιώς
Λαϊκού Συνδέσμου Χρυσή Αυγή
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ