Έρευνα-σοκ για τη Β.Ελλάδα: Για όσους έχουν δουλειά, ο μισθός φθάνει για 15 μέρες…


Γονατίζουν τα νοικοκυριά στη Βόρεια Ελλάδα από φόρους και χαράτσια. Αναλυτικά η έρευνα του ΙΝΚΑ Μακεδονίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή
Απογοήτευση, ανησυχία και αβεβαιότητα για το μέλλον των καταναλωτών στη Βόρεια Ελλάδα, λόγω της οικονομική κρίσης, καταγράφουν τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΝΚΑ Μακεδονίας από τις 4 έως και τις 8 Μαρτίου 2013. ...





Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, απογοητευμένοι δηλώνουν σε ποσοστό 80% οι καταναλωτές, σε ηλικία 35-55 ετών. Μάλιστα, πάνω από 8 στους 10 δηλώνουν οτι έχουν γονατίσει από τους φόρους και το χαράτσι της ΔΕΗ, ενώ το 97% των καταναλωτών έχει περικόψει τις περιττές δαπάνες. Εν τω μεταξύ, απόγνωση και ανασφάλεια κυριεύει τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, σε ποσοστό 97%.
Το 72% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ο μισθός ή η σύνταξη φτάνει μόνο για το πρώτο 15νθήμερο. Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 92% των καταναλωτών δαπανά το διαθέσιμο εισόδημά του σε τρόφιμα και σε τρέχουσες υποχρεώσεις. Στροφή σε νέες  μορφές θέρμανσης, έκανε το 40% των ερωτηθέντων λόγω της αύξησης του φόρου καυσίμων.
Μόλις το 7% των ερωτηθέντων πιστεύει σε καλυτέρευση των πραγμάτων, ενώ το 72% σκέφτεται να στραφεί σε νέες αγορές εργασίες. Αναφορικά με τον αριθμό των μέσων μεταφορών που εξυπηρετούν τους Βορειοελλαδίτες ανικανοποίητοι δηλώνουν το 98% των καταναλωτών. Κάνουν λόγο μάλιστα για την παντελή έλλειψη πολλών και συνδυαστικών μορφών μεταφοράς, όπως τα αντίστοιχα στην Αττική. Επίσης, οι καταναλωτές δηλώνουν ανικανοποίητοι από τις υπηρεσίες του δημοσίου, των νοσοκομείων και του ΕΟΠΠΥ σε ποσοστό 60%.
Επίσης το 88% αναζητά νέες μορφές διασκέδασης – ψυχαγωγίας όπως φιλικές συναντήσεις σε σπίτια – παιχνίδια στο Internet- περίπατος – βόλτα με ποδήλατο – κινηματογράφος – βιντεοταινίες.
Η έρευνα καταγράφει, έντονο ενδιαφέρον για μετανάστευση, δραστική περικοπή σε «περιττές» δαπάνες, ταξίδια και διακοπές, αναγκαστική στροφή σε νέες μορφές θέρμανσης λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου και δυσαρέσκεια εξυπηρέτησης από το δημόσιο λόγω των γενικότερων συγχωνεύσεων.
Αξιοσημείωτο είναι πως οι Βορειοελλαδίτες καταναλωτές – πολίτες εξακολουθούν με συντριπτικά ποσοστά –που αγγίζουν ακόμα και το 100% να πιστεύουν στην οικογένεια, την εκκλησία και τις ένοπλες δυνάμεις.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από δείγμα 1750 ερωτώμενων, τόσο μεταξύ των μελών του ΙΝΚΑ όσο και τυχαίου δείγματος καταναλωτών – πολιτών. Οι ερωτώμενοι χωρίστηκαν σε τρεις ηλικιακές κατηγορίες: 18-35, 36-55, 56 και άνω. Η έρευνα δίνεται στη δημοσιότητα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013.
«Η 15η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, δεν γιορτάζεται. Είναι η Παγκόσμια & Ελληνική Ημέρα Διαμαρτυρίας για την απουσία σεβασμού στο προϊόν του έντιμου μόχθου κάθε εργαζόμενου. Στο προϊόν της εργασίας του. Στην Αμοιβή. Στην «ιερότητα» της στιγμής που το προϊόν αυτό, η αμοιβή του εργαζόμενου, ανταλλάσσεται με προϊόντα/ υπηρεσίες που χρειάζεται η οικογένειά του, τα παιδιά του, ο ίδιος» τονίζει σε μήνυμά του ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Δρούτσας.



voria.gr