Κάποιος να τους μαζέψει! - Έκοψαν την Ελιά του Πλάτωνα και την έκαναν καυσόξυλα! - Δείτε την ιστορία του δέντρου


Μέλη της κοινωνικάς «ευπαθούς» ομάδας των Ρομά, λένε οι περίοικοι πως ήταν οι βάνδαλοι που έκοψαν ένα από τα ελαιόδεντρα που ήταν προερχόμενα από την Ελιά, κάτω από την οποία δίδασκε τον 5ο αιώνα π.Χ. τους μαθητές τους ο, εκ των μεγαλυτέρων όλων των εποχών, Έλλην φιλόσοφος Πλάτων. 
Κάποιοι άλλοι περίοικοι μιλάνε για αστέγους που κόψανε το ιστορικό δέντρο, προκειμένου να ζεσταθούν.
Η ελιά που βρίσκεται κοντά στον Βοτανικό, κοντά στο σημερινό Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, είχε καταστραφεί από πρόσκρουση λεωφορείου το 1975.
Το ξύλο, τότε, μεταφέρθηκε και ...




διατηρείται στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ στο σημείο έμειναν κάποιες ρίζες που έδωσαν και πάλι ζωή.
Η ελιά που ζωντάνεψε και πάλι, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, ξεριζώθηκε από άστεγους προκειμένου να την χρησιμοποιήσουν για καυσόξυλα.
Η Ιερή Ελιά του Πλάτωνα έμεινε στην ιστορία των Αθηνών ως το δέντρο στη σκιά του οποίου ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος δίδασκε του μαθητές του κατά τον 5ο π. Χ. αιώνα.
Το δέντρο αυτό, που μέχρι σήμερα οι τεράστιες ρίζες του βρίσκονταν κοντά στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Ιερά Οδό, κατά πολλούς ήταν μια από τις 12 ελιές της Ακαδημίας που αντιστοιχούσαν στις δώδεκα πύλες της κι από τις οποίες δημιουργήθηκε ο περίφημος Ελαιώνας των Αθηνών, που έδωσε και το όνομά του στην περιοχή.
Αυτά τα δώδεκα ελαιόδεντρα ήταν, σύμφωνα με το μύθο, κλώνοι της Ιερής Ελιάς που έκανε δώρο η θεά Αθηνά στην πόλη ώστε να αναδειχθεί προστάτιδα της, σε μια μάχη έναντι του Ποσειδώνα.
Όπως κι έγινε, με αποτέλεσμα η πόλη να λάβει το όνομά της. Κι έτσι γεννήθηκε η Αθήνα.
Σύμφωνα με άλλη άποψη, το δέντρο αποτελούσε απομεινάρι των δενδροστοιχιών της Ακαδημίας, που όμως και πάλι προέκυψαν από εκείνα τα πρώτα δώδεκα μυθικά ελαιόδεντρα.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που γίνεται εμφανές είναι ότι αποτελεί ύψιστη ύβρι το να καταστρέφεται έτσι απλά ένα Μνημείο του Ελληνικού πολιτισμού είτε από την ανεξέλεγκτη επέλαση των βαρβάρων, είτε από την ανάγκη των ξεπαγιασμένων. Σε κάθε μία από τις δύο περιπτώσεις το Ελληνικό Κράτος θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει, ώστε και οι εγκληματίες να μην διέθεταν τέτοια επίπεδα θράσους και οι παγωμένοι συνέλληνες μας να απολάμβαναν βασικών κοινωνικών παροχών από το κράτος και ένα τέτοιο ιστορικό μνημείο της πόλεως των Αθηνών να μην ήταν τόσο απροστάτευτο, ώστε να μην είναι καν γνωστό το ποιος το κατέστρεψε.