Απελπιστικά είναι τα στοιχεία που
προκύπτουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε ό,τι έχει να κάνει με την
ανεργία στη χώρα μας και τη μείωση των οικογενειακών εισοδημάτων. Η
ανεργία έχει μπει για τα καλά στη ζωή της πλειοψηφίας των νοικοκυριών και η κατάσταση χειροτερεύει μέρα με τη μέρα.
Η πιο πρόσφατη επιβεβαίωση της
κατάστασης που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα νοικοκυριά της χώρας,
έρχεται από την έρευνα...
που πραγματοποίησε η εταιρία δημοσκοπήσεων
Interview για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
(ΒΕΘ) με θέμα «Οικονομική Συγκυρία-Τι περιμένουν μικρομεσαίοι
επιχειρηματίες και καταναλωτές της Θεσσαλονίκης από τη νέα κυβέρνηση».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η
ανεργία έχει «χτυπήσει την πόρτα» σε έξι στα δέκα νοικοκυριά της
Θεσσαλονίκης, τα οποία αναμένουν μάλιστα ότι η ήδη δυσχερής κατάσταση
στην οποία βρίσκονται, εξαιτίας της μείωσης του οικογενειακού τους
εισοδήματος, θα χειροτερεύσει το επόμενο εξάμηνο.
Πιο συγκεκριμένα, πάνω από μία στις δύο
οικογένειες της Θεσσαλονίκης (ποσοστό 56,1%), έχουν άνεργα μέλη (κατά
μέσο όρο 1,65 άνεργοι ανά οικογένεια), ενώ παράλληλα, κανένα νοικοκυριό
της Θεσσαλονίκης δεν έχει δει βελτίωση στο οικογενειακό εισόδημα.
Αντιθέτως, οκτώ στα δέκα (81%) έχει υποστεί μείωση, η οποία κατά μέσο
όρο φτάνει το 32%.
Άμεση συνέπεια, φυσικά, του μειωμένου
εισοδήματος είναι και ο περιορισμός της κατανάλωσης, κάτι που έχει άμεσο
αντίκτυπο και στις επιχειρήσεις της πόλης, η συντριπτική πλειοψηφία των
οποίων «είδε» τους τζίρους της να μειώνονται κατά μέσο όρο 40%, το
πρώτο εξάμηνο του έτους.
Όπως προκύπτει, οι καταναλωτές έχουν
«κόψει» ακόμη και από τα απαραίτητα, δηλαδή από το σούπερ μάρκετ. Πιο
αναλυτικά, το 42,3% έχει περιορίσει τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, ενώ το
77,2% τα έξοδα για ρούχα και παπούτσια. Επίσης, το 67,5% δεν ξοδεύει
πλέον όσα ξόδευε για ψυχαγωγία και ταξίδια. Το ποσοστό αυτών που δήλωσε
ότι δεν έχει περιορίσει τίποτα, φτάνει μετά βίας το 2,4% των
ερωτηθέντων.
thestival.gr