Ο Γιάννης Μπουτάρης συνεχίζει να προκαλεί τους Θεσσαλονικείς.
Αυτή τη φορά με πρωτοβουλία του παραχώρησε στους μουσουλμάνους σπουδαστές της Ιερατικής Σχολή της Κομοτηνής, το παλιό αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης, το οποίο λειτουργεί τώρα ως εκθεσιακός χώρος, για να λειτουργήσουν και να κάνουν ...
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ >>>
την μεσημβρινή τους προσευχή.
Ο Μπουτάρης υποδέχθηκε τους σπουδαστές και τη συνοδεία τους, ενώ ακολούθησε παρουσίαση του χώρου από ξεναγό.
Για πρώτη φορά μετά από 90 χρόνια ακούστηκε στη Θεσσαλονίκη το κάλεσμα του ιμάμη σε προσευχή στο πρώην Γενί Τζαμί της Θεσσαλονίκης, που χρησιμοποιείται σήμερα ως εκθεσιακό κέντρο.
Το Γενί Τζαμί της Θεσσαλονίκης
Το Γενί τζαμί είναι μνημείο της περιόδου της Τουρκοκρατίας στη Θεσσαλονίκη.
Χτίστηκε το 1902 από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Βιταλιάνο Ποζέλι (Vitaliano Poselli) και χρησίμευε ως τόπος λατρείας για τους Εβραίους που είχαν εξισλαμιστεί, τους επονομαζόμενους Ντονμέδες (Dönme/Donmeh). Έχει δύο ορόφους και συμβαδίζει με την εκλεκτικιστική αρχιτεκτονική του 20ού αιώνα.
Μετά την ανταλλαγή (1923-1924), στέγασε για μικρό διάστημα πρόσφυγες, και από το 1925 έως το 1963 χρησιμοποιήθηκε ως αρχαιολογικό μουσείο της πόλης. Σήμερα είναι εκθεσιακός χώρος του Δήμου Θεσσαλονίκης
Στο προαύλιό του φυλάσσεται πλούσια συλλογή μαρμάρινων γλυπτών της Ρωμαϊκής εποχής και των πρωτοχριστιανικών χρόνων (σαρκοφάγοι, επιτύμβια, ανάγλυφα, τιμητικές και ταφικές στήλες κ.λ.π.) από ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη.